30 mars 2010

Dagens goda gärningar!

Idag har jag gått en promenad i det fina vår vädret, passade oxå på att spana efter lite vårtecken. Det som jag hittade var massor av vackra vattendroppar, en spindel på promenad i solen, massa sniglar och så har det börjat komma upp små små blomblad ur rabatten :)
När jag sedan gick upp till glashuset till lillstugan så hörde jag en fjäril som fladdrade för fulla muggar. Den hade fastnat bakom en glaskiva och den hade stora problem med att flytta sig en ynka decimeter åt vänster, så att den kunde flyga ut i friska luften igen, så jag var tvungen o lyfta ut den. Men jag kunde nästan se glädjen ifrån den sen när den flög långt upp i luften mot solen. Det var dagens goda gärning ett!! Den andra är att jag hittade en liten gul fågel "Grönsiska", som låg i en hink med glasbitar, där hade den somnat in. Jag kunde inte låta den ligga där, så jag plockade upp den med några pinnar, tog kort på den och sen begravde jag den. Hoppas hans vänner o familj blev nöjda med begravningen. :)

Nu ska jag avnjuta en cupcake! och längta till morgondagen, för då är det min FÖDELSEDAG!! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar